Čeladná očima nejstaršího táborníka

Na chatě v Tyře jsem už strávila asi 5 táborů. Letos byla změna, jelo se do Čeladné. Odjíždělo se 11.8.2008 v 9 hodin, a to od Evangelického kostela Na Rozvoji. Už když jsme čekali na příjezd autobusu, který nás měl odvézt k horskému hotelu Čeladenka, jsem zahlédla několik známých dětských tváří.

Cesta nebyla příliš dlouhá, ale plná očekávání, jak bude vypadat naše ubytování na příštích 5 dní, a taky co tu všechno prožijeme. Hned po příjezdu každý z nás dostal zpěvníček plný krásných písní a šátek. Každý šátek měl barvu podle toho, ke které patřil skupince. Těch bylo celkem 5, a to červení, béžoví, modří, oranžoví a žlutí. Každá skupinka si taky vymyslela název ( např. citróni, ohniváci, …) vyrobila svou vlajku a vymyslela pokřik.

Každé ráno v 7:15 jsme ještě celí rozespalí vstávali z postelí. Naši ospalost vždycky rychle rozehnala rozcvička, která začala hned za 15 minut po budíčku. Po rozcvičce jsme se vrátili do svých pokojů, kde nám vždy někdo přečetl nějaký příběh a společně jsme se pomodlili. Poté byl čas na ranní hygienu a na úklid, který se bodoval. Hned po snídani následoval hlavní program. To nám vždycky "teta" Jolka vyprávěla biblické příběhy. Už první den jsme měli lekci o Jonášovi, kterého spolkla velryba, a taky jsme se naučili první ver šík z celkových pěti. V 10:00 hod. nás čekala menší svačinka a po ní "Zručáci". To jsme mohli skvěle předvést své schopnosti například v poznávání bylinek, vyrábění mýdel či lampiónů, atd. Po obědě, který jsme měli vždy v 12:30, byl volnější program. Mohli jsme si jít třeba něco koupit. V tomto čase jsme taky chodili do bazénu. Po tomto odpočinku bylo tzv. ,,VTH“ (Velká Táborová Hra) – v lese nebo kolem hotýlku spolu barevné skupinky soutěžili. S 18. hodinou se blížil čas na večeři. Po jídle se otevíral jakýsi obchůdek, veteš, kde jsme si mohli koupit různé věci za ,,Tyrské“ ( penízky, kterými nás vedoucí odměňovali za VTH nebo za úklid v pokojích ). Tyto Tyrské peníze jsme dostávali vždy ve večerním programu, který byl v 19:30. To přišlo i celý den očekávané vyhlášení VTH. V devět hodin se děti do 10 let šli snít do svých postýlek. Starší děti ještě zůstali v "sálku" a hráli různé hry, které si pro nás připravili naši vedoucí. Pak odbila desátá hodina večerní a ke spánku se odebrali i ti starší.

Domů jsme odjížděli 16.8.2008 za poměrně deštivého počasí, které se objevilo naštěstí až poslední den. Byl to můj poslední tábor ve věkové kategorii do 13 let, takže i poslední z pobytů v této úžasné společnosti. Na své zážitky, které jsem prožila během těchto pěti dnů, nikdy nezapomenu. Tímto bych i chtěla poděkovat všem, kteří měli na organizaci tohoto krásného tábora sebemenší podíl.